Stem Eshop Academy

Το Ρομπότ Ανακύκλωσης

Στόχοι:

01

Να κατανοήσουν οι μαθητές τη διαδικασία ανακύκλωσης και τη σημασία της.

02

Να μάθουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να αναγνωρίζει και να μεταφέρει κουτάκια ανακύκλωσης στους σωστούς κάδους.

03

Να αναπτύξουν συνεργασία και δημιουργική σκέψη για την επίλυση προβλημάτων μέσω της ρομποτικής.

Υλικά:

Σετ Makerzoid Programmable Toys Robot Master, 200-in-1 Coding Robot Kit

Χρωματιστά κουτάκια

(μικρές πλαστικές ή χάρτινες συσκευασίες που θα αντιπροσωπεύουν διαφορετικά είδη σκουπιδιών: μπλε για γυαλί, κόκκινα για αλουμίνιο, κίτρινα για πλαστικό κ.λπ.)

Κάδοι ανακύκλωσης

(μπορείς να χρησιμοποιήσεις μικρές πλαστικές κούτες ή ακόμα και πλαστικά ποτήρια σε διάφορα χρώματα για να αντιπροσωπεύσουν τους κάδους για κάθε υλικό)

Προγραμματιστικό λογισμικό (Scratch/Blockly)

για την προγραμματισμένη καθοδήγηση του ρομπότ

Διάρκεια:

Διάρκεια Μαθήματος:

1.5 - 2 ώρες

Διάρκεια Κατασκευής Ρομπότ:

30 λεπτά

Διάρκεια Προγραμματισμού και Δοκιμών:

45 - 60 λεπτά

Οδηγίες για τον Εκπαιδευτικό:

1. Εισαγωγή στην Ανακύκλωση και στο Σενάριο (10 λεπτά)

Σκοπός:

Να εξηγήσετε τη σημασία της ανακύκλωσης και πώς η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει στη διαδικασία αυτή.

Τι να κάνετε:

  • Ξεκινήστε την παρουσίαση με μια σύντομη συζήτηση για την ανακύκλωση.
    Ρωτήστε τους μαθητές αν γνωρίζουν τι είναι η ανακύκλωση και ποια υλικά ανακυκλώνονται (π.χ., γυαλί, αλουμίνιο, πλαστικό).

 

  •  Δείξτε τους τις κατηγορίες των σκουπιδιών που θα πρέπει να αναγνωρίζουν: μπλε για γυαλί, κόκκινα για αλουμίνιο, κίτρινα για πλαστικό κ.λπ.

  • Στη συνέχεια, αναφέρετε ότι θα κατασκευάσουν ένα ρομπότ το οποίο θα μεταφέρει τα κουτάκια ανακύκλωσης στους σωστούς κάδους.

2. Κατασκευή του Ρομπότ (30 λεπτά):

Σκοπός:

Να κατασκευάσουν οι μαθητές ένα ρομπότ που να μπορεί να μετακινείται και να μεταφέρει τα κουτάκια στους κάδους ανακύκλωσης.

Τι να κάνετε:

  • Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και εξηγήστε τα βασικά μέρη του: κινητήρες, αισθητήρες, και το κεντρικό ελεγκτή.

 

  • Καθοδηγήστε τους στην κατασκευή του ρομπότ βήμα προς βήμα. Θα χρειαστούν κινητήρες για την κίνηση του ρομπότ και πιθανώς έναν
    μηχανισμό για να πιάνει τα κουτάκια (π.χ., ένα μικρό βραχίονα ή πλαστική σχισμή).

 

  •  Μπορείτε να δείξετε πώς να τοποθετήσουν τον αισθητήρα υπερύθρων στο
    μπροστινό μέρος του ρομπότ, ώστε να μπορεί να ανιχνεύει τα κουτάκια
    ανακύκλωσης και να αντιδράει ανάλογα.

3. Προγραμματισμός του Ρομπότ (45 - 60 λεπτά)

Σκοπός:

Να προγραμματίσουν το ρομπότ για να αναγνωρίζει τα κουτάκια και να τα τοποθετεί στους σωστούς κάδους.

Τι να κάνετε:

Αν χρησιμοποιείτε το Scratch ή το Blockly, ξεκινήστε με μια απλή εντολή κίνησης: “Προχώρα μπροστά”

  • Προγραμματίστε το ρομπότ να ανιχνεύει τα κουτάκια με τον αισθητήρα υπερύθρων. Μόλις το ρομπότ ανιχνεύσει ένα κουτάκι, πρέπει να
    σταματήσει και να το “πιάσει” με τον βραχίονα ή τον μηχανισμό του.

 

  • Στη συνέχεια, το ρομπότ θα πρέπει να προχωρήσει προς τον σωστό κάδο (ανάλογα με το χρώμα του κουτιού). Για παράδειγμα, αν το ρομπότ ανιχνεύσει ένα μπλε κουτάκι (γυαλί), θα προχωρήσει προς τον μπλε κάδο.

 

  •  Δημιουργήστε μια σειρά από “συνθήκες ”  στον προγραμματισμό, ώστε το ρομπότ να αναγνωρίζει το χρώμα του κουτιού και να καταλαβαίνει ποιον κάδο να επισκεφθεί.

 

  • Δώστε στους μαθητές την ευχέρεια να πειραματιστούν με τις εντολές και τις
    κινήσεις του ρομπότ. Μπορείτε να δημιουργήσετε δυσκολίες προσθέτοντας
    εμπόδια που το ρομπότ πρέπει να αποφύγει, ενώ μεταφέρει τα κουτάκια.

4. Δραστηριότητα: Μεταφορά Σκουπιδιών (15 λεπτά)

Σκοπός:

Να εφαρμοστεί στην πράξη η διαδικασία μεταφοράς των κουτιών ανακύκλωσης στους αντίστοιχους κάδους.

Τι να κάνετε:

Στήστε ένα “διάδρομο ανακύκλωσης” στο δάπεδο της τάξης ή στο τραπέζι, τοποθετώντας τα χρωματιστά κουτάκια και τους κάδους σε διάφορα σημεία.

  •  Ζητήστε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν το ρομπότ τους για να
    μεταφέρουν τα κουτάκια στους σωστούς κάδους.

 

  •  Οι μαθητές θα πρέπει να παρατηρήσουν αν το ρομπότ τους είναι σε θέση
    να εντοπίσει και να μεταφέρει τα κουτάκια αποτελεσματικά. Αν όχι, θα
    πρέπει να προσαρμόσουν τον προγραμματισμό τους.

5. Συζήτηση και Ανατροφοδότηση (10 λεπτά)

Σκοπός:

Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία της ανακύκλωσης και την αξία της συνεργασίας.

Τι να κάνετε:

Συζητήστε με τους μαθητές τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την κατασκευή και τον προγραμματισμό του ρομπότ τους.

  • Εξηγήστε τους πώς η ρομποτική μπορεί να συμβάλλει στην εξοικονόμηση
    χρόνου και πόρων στην ανακύκλωση.
  • Συζητήστε πώς η ανακύκλωση βοηθάει το περιβάλλον και πώς μπορούμε
    να κάνουμε καλύτερη χρήση των πόρων μας.

Συμπεράσματα:

Οι μαθητές θα μάθουν για τη διαδικασία ανακύκλωσης και την οικολογική συνείδηση, ενώ παράλληλα θα εξασκήσουν τις δεξιότητές τους στη ρομποτική και τον προγραμματισμό.

Θα κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας και της ανακύκλωσης στην προστασία του περιβάλλοντος, με ένα πρακτικό και διασκεδαστικό τρόπο.

Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ τον απόλυτο οδηγό μας

και δώστε στα παιδιά σας το προβάδισμα στη γνώση!

Σε αυτό το e-book θα βρεις πώς το παιχνίδι μπορεί να μετατρέψει τη μάθηση σε μια διασκεδαστική και αποτελεσματική εμπειρία.

Θα μάθεις πώς να επιλέγεις τα κατάλληλα εκπαιδευτικά παιχνίδια, πώς ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες STEM, καθώς και πρακτικές ιδέες για να τα ενσωματώσεις στην καθημερινότητα.

Ανακάλυψε πώς η μάθηση μέσα από το παιχνίδι μπορεί να ωφελήσει τα παιδιά, βοηθώντας τα να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, επίλυση προβλημάτων και συνεργασία.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και λάβε το e-Book στο email σου!

    Όνομα *

    Email *

    Stem Shop

    Μάθε τα πάντα για το STEM

    Κατέβασε τώρα το ΔΩΡΕΑΝ e-book του Stem-shop

    Stem Shop

    Παρε δωρεάν e-book

    Κατέβασε τώρα το ΔΩΡΕΑΝ e-book του Stem-shop