Stem Eshop Academy

Η Εξερεύνηση της Γεωμετρίας με Ρομπότ

Στόχοι:

01

Να κατανοήσουν οι μαθητές τα βασικά γεωμετρικά σχήματα και τις ιδιότητές τους (τρίγωνα, τετράγωνα, κύκλους, κ.λπ.).

02

Να μάθουν πώς να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να αναγνωρίζει και να ακολουθεί γεωμετρικές διαδρομές.

03

Να εφαρμόσουν τη γεωμετρική σκέψη για να λύσουν προβλήματα και να δημιουργήσουν κινήσεις με βάση τα σχήματα.

Υλικά:

Σετ Makerzoid Programmable Toys Robot Master, 200-in-1 Coding Robot Kit

Χρωματιστά χαρτόνια

ή μικρά αντικείμενα που θα αντιπροσωπεύουν γεωμετρικά σχήματα (π.χ., τρίγωνα, κύκλους, τετράγωνα).

Προγραμματιστικό λογισμικό (Scratch/Blockly)

για τον προγραμματισμό του ρομπότ.

Διάρκεια:

Διάρκεια Μαθήματος:

1.5 - 2 ώρες

Διάρκεια Κατασκευής Ρομπότ:

30 λεπτά

Διάρκεια Προγραμματισμού και Δοκιμών:

45 - 60 λεπτά

Οδηγίες για τον Εκπαιδευτικό:

1. Εισαγωγή στην Γεωμετρία και στο Σενάριο (10 λεπτά)

Σκοπός:

Να κατανοήσουν οι μαθητές τα γεωμετρικά σχήματα και τις βασικές τους ιδιότητες.

Τι να κάνετε:

1. Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και καθοδηγήστε τους στην κατασκευή του ρομπότ τους. Θα χρειαστούν κινητήρες για να το κινήσουν και αισθητήρες για να ανιχνεύουν εμπόδια (όπως αισθητήρες υπερύθρων για την ανίχνευση της απόστασης από τα εμπόδια).

2. Ο στόχος είναι το ρομπότ να μπορεί να κινείται μπροστά και πίσω και να αντιδρά όταν συναντά εμπόδιο (π.χ., να σταματάει ή να στρίβει).

3. Εξασφαλίστε ότι οι μαθητές κατανοούν τη διαδικασία κατασκευής και ότι το ρομπότ μπορεί να εκτελεί βασικές κινήσεις.

2. Κατασκευή του Ρομπότ (30 λεπτά):

Σκοπός:

Να κατασκευάσουν οι μαθητές το ρομπότ που θα μπορεί να κινείται πάνω σε γεωμετρικές διαδρομές.

Τι να κάνετε:

1. Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και εξηγήστε τα βασικά μέρη του ρομπότ: τον κινητήρα (για την κίνηση), τον ελεγκτή (για να ακολουθεί τις εντολές) και τους αισθητήρες (που θα χρησιμοποιηθούν για να ανιχνεύσουν τα σχήματα).

2. Οδηγήστε τους μαθητές στο να κατασκευάσουν το ρομπότ, εξηγώντας πώς να τοποθετούν τους κινητήρες και πώς να το συνδέουν με την πλακέτα ελέγχου. Εάν είναι δυνατό, δείξτε πώς να τοποθετούν αισθητήρες υπερύθρων για να ανιχνεύουν τα γεωμετρικά σχήματα.

3. Όταν το ρομπότ είναι έτοιμο, ελέγξτε αν οι τροχοί του κινούνται σωστά και αν το ρομπότ μπορεί να κινείται εμπρός και πίσω.

3. Προγραμματισμός του Ρομπότ (45 - 60 λεπτά)

Σκοπός:

Να προγραμματίσουν το ρομπότ ώστε να ακολουθεί γεωμετρικές διαδρομές και να αναγνωρίζει τα σχήματα.

Τι να κάνετε:

1. Εισαγωγή στον προγραμματισμό: Ξεκινήστε με απλές εντολές για το ρομπότ. Για παράδειγμα, προγραμματίστε το να προχωράει μπροστά για 3 δευτερόλεπτα και μετά να σταματά.

2. Προγραμματισμός για τις στροφές: Προγραμματίστε το ρομπότ να στρίβει όταν συναντά γεωμετρικά σχήματα. Για παράδειγμα:

  • Αν το ρομπότ συναντήσει ένα τρίγωνο, θα πρέπει να στρίψει
    αριστερά.
  •  Αν συναντήσει ένα τετράγωνο, θα συνεχίσει ευθεία.
  •  Αν συναντήσει έναν κύκλο, θα κάνει μία πλήρη στροφή.

3. Χρήση συνθηκών: Διδάξτε στους μαθητές να χρησιμοποιούν εντολές όπως
“if/else” ή “repeat” για να κάνουν το ρομπότ να ακολουθεί μια γεωμετρική
διαδρομή, αναγνωρίζοντας κάθε σχήμα και αντιδρώντας αναλόγως.

4. Δοκιμή και βελτίωση: Μόλις προγραμματίσετε τις βασικές κινήσεις, δώστε στους μαθητές χρόνο να δοκιμάσουν το ρομπότ τους στην “γεωμετρική διαδρομή”

Εάν το ρομπότ δεν ακολουθεί σωστά, καθοδηγήστε τους στην αναθεώρηση του προγραμματισμού τους.

4. Δραστηριότητα: Διαδρομή Γεωμετρίας (15 λεπτά)

Σκοπός:

Να εφαρμόσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους στην πράξη.

Τι να κάνετε:

1. Δημιουργήστε μια γεωμετρική διαδρομή στο δάπεδο ή σε έναν πίνακα χρησιμοποιώντας χαρτόνια ή αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν διάφορα γεωμετρικά σχήματα (π.χ., ένα τρίγωνο, ένα τετράγωνο, ένας κύκλος).

2. Ορίστε μια “διαδρομή” που το ρομπότ πρέπει να ακολουθήσει, π.χ., από το τρίγωνο στο τετράγωνο και μετά στον κύκλο.

3. Ζητήστε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν το ρομπότ τους για να ακολουθήσουν τη διαδρομή. Το ρομπότ πρέπει να αναγνωρίζει κάθε σχήμα και να αντιδρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό (π.χ., στρίψιμο ή
συνέχιση ευθεία).

4. Αν το ρομπότ τους ακολουθήσει σωστά τη διαδρομή, οι μαθητές θα έχουν ολοκληρώσει την αποστολή τους.

5. Συζήτηση και Ανατροφοδότηση (10 λεπτά)

Σκοπός:

Να αναστοχαστούν οι μαθητές τη σχέση μεταξύ γεωμετρίας και ρομποτικής.

Τι να κάνετε:

1. Συζητήστε με τους μαθητές για την εμπειρία τους και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας.

2. Εξηγήστε πώς τα γεωμετρικά σχήματα χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ζωή και πώς η ρομποτική βοηθά στην κατανόηση της γεωμετρίας.

3. Δώστε παραδείγματα για τη σύνδεση της γεωμετρίας με πραγματικά ρομποτικά συστήματα, όπως τα ρομπότ που χρησιμοποιούνται για τον προγραμματισμό και τη χρήση αλγορίθμων για την επίλυση προβλημάτων.

Συμπεράσματα:

Οι μαθητές θα κατανοήσουν πώς τα γεωμετρικά σχήματα συνδέονται με τις κινήσεις των ρομπότ.

Θα μάθουν να προγραμματίζουν το ρομπότ τους για να ακολουθεί διαδρομές βασισμένες σε γεωμετρικά σχήματα και θα αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Η δραστηριότητα θα βοηθήσει τους μαθητές να δουν την πρακτική εφαρμογή της γεωμετρίας και της ρομποτικής στην πραγματικότητα.

Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ τον απόλυτο οδηγό μας

και δώστε στα παιδιά σας το προβάδισμα στη γνώση!

Σε αυτό το e-book θα βρεις πώς το παιχνίδι μπορεί να μετατρέψει τη μάθηση σε μια διασκεδαστική και αποτελεσματική εμπειρία.

Θα μάθεις πώς να επιλέγεις τα κατάλληλα εκπαιδευτικά παιχνίδια, πώς ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες STEM, καθώς και πρακτικές ιδέες για να τα ενσωματώσεις στην καθημερινότητα.

Ανακάλυψε πώς η μάθηση μέσα από το παιχνίδι μπορεί να ωφελήσει τα παιδιά, βοηθώντας τα να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, επίλυση προβλημάτων και συνεργασία.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και λάβε το e-Book στο email σου!

    Όνομα *

    Email *

    Stem Shop

    Μάθε τα πάντα για το STEM

    Κατέβασε τώρα το ΔΩΡΕΑΝ e-book του Stem-shop

    Stem Shop

    Παρε δωρεάν e-book

    Κατέβασε τώρα το ΔΩΡΕΑΝ e-book του Stem-shop