ή μικρά αντικείμενα που θα αντιπροσωπεύουν γεωμετρικά σχήματα (π.χ., τρίγωνα, κύκλους, τετράγωνα).
για τον προγραμματισμό του ρομπότ.
1.5 - 2 ώρες
30 λεπτά
45 - 60 λεπτά
Να κατανοήσουν οι μαθητές τα γεωμετρικά σχήματα και τις βασικές τους ιδιότητες.
1. Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και καθοδηγήστε τους στην κατασκευή του ρομπότ τους. Θα χρειαστούν κινητήρες για να το κινήσουν και αισθητήρες για να ανιχνεύουν εμπόδια (όπως αισθητήρες υπερύθρων για την ανίχνευση της απόστασης από τα εμπόδια).
2. Ο στόχος είναι το ρομπότ να μπορεί να κινείται μπροστά και πίσω και να αντιδρά όταν συναντά εμπόδιο (π.χ., να σταματάει ή να στρίβει).
3. Εξασφαλίστε ότι οι μαθητές κατανοούν τη διαδικασία κατασκευής και ότι το ρομπότ μπορεί να εκτελεί βασικές κινήσεις.
Να κατασκευάσουν οι μαθητές το ρομπότ που θα μπορεί να κινείται πάνω σε γεωμετρικές διαδρομές.
1. Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και εξηγήστε τα βασικά μέρη του ρομπότ: τον κινητήρα (για την κίνηση), τον ελεγκτή (για να ακολουθεί τις εντολές) και τους αισθητήρες (που θα χρησιμοποιηθούν για να ανιχνεύσουν τα σχήματα).
2. Οδηγήστε τους μαθητές στο να κατασκευάσουν το ρομπότ, εξηγώντας πώς να τοποθετούν τους κινητήρες και πώς να το συνδέουν με την πλακέτα ελέγχου. Εάν είναι δυνατό, δείξτε πώς να τοποθετούν αισθητήρες υπερύθρων για να ανιχνεύουν τα γεωμετρικά σχήματα.
3. Όταν το ρομπότ είναι έτοιμο, ελέγξτε αν οι τροχοί του κινούνται σωστά και αν το ρομπότ μπορεί να κινείται εμπρός και πίσω.
Να προγραμματίσουν το ρομπότ ώστε να ακολουθεί γεωμετρικές διαδρομές και να αναγνωρίζει τα σχήματα.
1. Εισαγωγή στον προγραμματισμό: Ξεκινήστε με απλές εντολές για το ρομπότ. Για παράδειγμα, προγραμματίστε το να προχωράει μπροστά για 3 δευτερόλεπτα και μετά να σταματά.
2. Προγραμματισμός για τις στροφές: Προγραμματίστε το ρομπότ να στρίβει όταν συναντά γεωμετρικά σχήματα. Για παράδειγμα:
3. Χρήση συνθηκών: Διδάξτε στους μαθητές να χρησιμοποιούν εντολές όπως
“if/else” ή “repeat” για να κάνουν το ρομπότ να ακολουθεί μια γεωμετρική
διαδρομή, αναγνωρίζοντας κάθε σχήμα και αντιδρώντας αναλόγως.
4. Δοκιμή και βελτίωση: Μόλις προγραμματίσετε τις βασικές κινήσεις, δώστε στους μαθητές χρόνο να δοκιμάσουν το ρομπότ τους στην “γεωμετρική διαδρομή”
Εάν το ρομπότ δεν ακολουθεί σωστά, καθοδηγήστε τους στην αναθεώρηση του προγραμματισμού τους.
Να εφαρμόσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους στην πράξη.
1. Δημιουργήστε μια γεωμετρική διαδρομή στο δάπεδο ή σε έναν πίνακα χρησιμοποιώντας χαρτόνια ή αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν διάφορα γεωμετρικά σχήματα (π.χ., ένα τρίγωνο, ένα τετράγωνο, ένας κύκλος).
2. Ορίστε μια “διαδρομή” που το ρομπότ πρέπει να ακολουθήσει, π.χ., από το τρίγωνο στο τετράγωνο και μετά στον κύκλο.
3. Ζητήστε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν το ρομπότ τους για να ακολουθήσουν τη διαδρομή. Το ρομπότ πρέπει να αναγνωρίζει κάθε σχήμα και να αντιδρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό (π.χ., στρίψιμο ή
συνέχιση ευθεία).
4. Αν το ρομπότ τους ακολουθήσει σωστά τη διαδρομή, οι μαθητές θα έχουν ολοκληρώσει την αποστολή τους.
Να αναστοχαστούν οι μαθητές τη σχέση μεταξύ γεωμετρίας και ρομποτικής.
1. Συζητήστε με τους μαθητές για την εμπειρία τους και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας.
2. Εξηγήστε πώς τα γεωμετρικά σχήματα χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ζωή και πώς η ρομποτική βοηθά στην κατανόηση της γεωμετρίας.
3. Δώστε παραδείγματα για τη σύνδεση της γεωμετρίας με πραγματικά ρομποτικά συστήματα, όπως τα ρομπότ που χρησιμοποιούνται για τον προγραμματισμό και τη χρήση αλγορίθμων για την επίλυση προβλημάτων.
και δώστε στα παιδιά σας το προβάδισμα στη γνώση!
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και λάβε το e-Book στο email σου!