Stem Eshop Academy

Η Αποστολή του Ρομπότ στον Άρη

Στόχοι:

01

Να κατανοήσουν οι μαθητές τις βασικές αρχές του προγραμματισμού ρομπότ, όπως κίνηση, αισθητήρες και αλγορίθμους.

02

Να μάθουν πώς οι ρομποτικές τεχνολογίες χρησιμοποιούνται για την εξερεύνηση του Άρη και την αντιμετώπιση εμποδίων.

03

Να εφαρμόσουν τη δημιουργικότητα τους για την επίλυση προβλημάτων και τη βελτίωση του σχεδιασμού του ρομπότ.

Υλικά:

Σετ Makerzoid Programmable Toys Robot Master, 200-in-1 Coding Robot Kit

Ηλεκτρονικός υπολογιστής

με λογισμικό προγραμματισμού (π.χ., Scratch ή Blockly).

Αισθητήρες υπερύθρων

για ανίχνευση εμποδίων.

Κινητήρες

για κίνηση του ρομπότ.

Βασικές οδηγίες προγραμματισμού

για το Scratch/Blockly.

Διάρκεια:

Διάρκεια Μαθήματος:

1 - 1.5 ώρες

Διάρκεια Κατασκευής Ρομπότ:

30 λεπτά

Διάρκεια Προγραμματισμού και Δοκιμών:

30 - 45 λεπτά

1. Εισαγωγή (15 λεπτά):

Ξεκινήστε με μια σύντομη παρουσίαση για την εξερεύνηση του Άρη και τη σημασία των ρομπότ στην εξερεύνηση του διαστήματος.

Εξηγήστε τη λειτουργία των ρομπότ, χρησιμοποιώντας παραδείγματα όπως το ρομπότ Curiosity που εξερευνά τον Άρη.

Συζητήστε τα βασικά μέρη του ρομπότ (κινητήρες, αισθητήρες, ελεγκτής) και πώς τα χρησιμοποιούμε για να εκτελούμε συγκεκριμένες ενέργειες (π.χ., κίνηση, αποφυγή εμποδίων).

2. Κατασκευή του Ρομπότ (30 λεπτά):

Δείξτε στους μαθητές πώς να συναρμολογήσουν το ρομπότ χρησιμοποιώντας το Makerzoid Kit. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να εξηγήσει τη σύνδεση των εξαρτημάτων και να δείξει πώς να τοποθετήσουν τον κινητήρα, τους αισθητήρες και την πλακέτα ελέγχου.

Στο τέλος, οι μαθητές πρέπει να κατασκευάσουν ένα βασικό ρομπότ που μπορεί να κινηθεί εμπρός και πίσω, και να χρησιμοποιεί αισθητήρα υπερύθρων για την ανίχνευση εμποδίων.

3. Προγραμματισμός και Δοκιμές (30 - 45 λεπτά):

Καθοδηγήστε τους μαθητές στη χρήση του Scratch ή Blockly για να προγραμματίσουν το ρομπότ. Ο στόχος είναι το ρομπότ να κινηθεί εμπρός, να σταματήσει όταν ανιχνεύσει εμπόδιο, και να στρίψει.

Προγραμματίστε το ρομπότ να εκτελεί τη διαδρομή του, αποφεύγοντας εμπόδια και να επιστρέφει στην αρχή της πορείας του.

Δώστε οδηγίες για να δημιουργήσουν "συνθήκες" στον προγραμματισμό, ώστε το ρομπότ να αλλάξει πορεία όταν συναντά εμπόδιο (π.χ., "αν ο αισθητήρας υπερύθρων ανιχνεύσει εμπόδιο, στρίψε αριστερά").

4. Δραστηριότητα - Αποστολή στον Άρη (15 λεπτά):

Ζητήστε από τους μαθητές να προγραμματίσουν το ρομπότ έτσι ώστε να ακολουθήσει μια διαδρομή γεμάτη "εμπόδια" (μικρά αντικείμενα που τοποθετείτε στο έδαφος για να μιμηθούν τον έδαφος του Άρη).

Οι μαθητές πρέπει να βελτιώσουν τον προγραμματισμό τους έτσι ώστε το ρομπότ να μπορεί να αντιμετωπίσει τα εμπόδια και να επιστρέψει στην αρχική του θέση.

5. Συζήτηση και Ανατροφοδότηση (10 λεπτά):

Συζητήστε με τους μαθητές τι έμαθαν από την δραστηριότητα και πώς η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει στην εξερεύνηση του Άρη.

Ενθαρρύνετε τους μαθητές να σκεφτούν άλλες δυνατότητες που θα μπορούσαν να προσθέσουν στο ρομπότ για να βελτιώσουν τις ικανότητές του (π.χ., προσθήκη επιπλέον αισθητήρων, ενίσχυση του προγραμματισμού για πιο περίπλοκες κινήσεις).

Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ τον απόλυτο οδηγό μας

και δώστε στα παιδιά σας το προβάδισμα στη γνώση!

Σε αυτό το e-book θα βρεις πώς το παιχνίδι μπορεί να μετατρέψει τη μάθηση σε μια διασκεδαστική και αποτελεσματική εμπειρία.

Θα μάθεις πώς να επιλέγεις τα κατάλληλα εκπαιδευτικά παιχνίδια, πώς ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες STEM, καθώς και πρακτικές ιδέες για να τα ενσωματώσεις στην καθημερινότητα.

Ανακάλυψε πώς η μάθηση μέσα από το παιχνίδι μπορεί να ωφελήσει τα παιδιά, βοηθώντας τα να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, επίλυση προβλημάτων και συνεργασία.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και λάβε το e-Book στο email σου!

    Όνομα *

    Email *

    Stem Shop

    Μάθε τα πάντα για το STEM

    Κατέβασε τώρα το ΔΩΡΕΑΝ e-book του Stem-shop

    Stem Shop

    Παρε δωρεάν e-book

    Κατέβασε τώρα το ΔΩΡΕΑΝ e-book του Stem-shop